无与伦比的恩惠

Tuesday, April 23, 2013

悲伤情歌

with 0 Comment
看看自己都听些什么歌?

Shine - Benjamin Francis Leftwich
I hope you find the love that's true
So the morning light can shine on you
I hope you find what you're looking for
So your heart is warm for ever more


Separate Lives - Phil Collins
Well I have learned to let you go
And if you lost your love for me
You never let it show
There was no way to compromise
So now we're living
Now we're living separate lives


一直很安靜
空蕩的街景 想找個人放感情 做這種決定 是寂寞與我為鄰 
我們的愛情 像你路過的風景 一直在進行 腳步卻從來不會為我而停 
給你的愛一直很安靜 來交換你偶爾給的關心 
明明是三個人的電影 我卻始終不能 有姓名 
你說愛像雲 要自在飄浮才美麗 我終於相信 分手的理由有時候很動聽 


The One That Got Away
In another life
I would make you stay
So I don't have to say
You were the one that got away


絲路
如果流浪是你的天賦 那麽你 一定是我最美的追逐
如果愛情是你的游牧 擁有過 是不是該滿足
誰帶我踏上 孤獨的絲路 追逐你的腳步
誰帶我離開 孤獨的絲路 感受你的溫度
我將眼淚流成天山上面的湖 讓你疲倦時能夠紮營停駐


再看下去...怎么都是负面的情歌呢?

市场导向的情歌,不是轻易的堕入爱河,像烟火般灿烂,就是挑逗性十足的劲歌热舞。
再不然...就是这类型的悲伤情歌...
世界变了质的爱,匆匆的来,又匆匆的去,也难怪悲剧总是比喜剧多。

这样的歌,听多也就影响了自己,成为一个对感情没有安全感及持有悲观的自己。

0 comments :

Post a Comment

Life is Good

Life is Good

Vietnam Coffee lover 2014

Vietnam Coffee lover 2014

Love angel in Perhentian 2014

Love angel in Perhentian 2014

First Marathon Hwaiting 2014

First Marathon Hwaiting 2014

Penang Art Street 2014

Penang Art Street 2014

Legoland Johor Bahru 2013

Legoland Johor Bahru 2013

Mt.Kinabalu I made it! 2013

Mt.Kinabalu I made it! 2013

KLCC tower 2013

KLCC tower 2013

Romance about wedding 2012

Romance about wedding 2012

Korean Traditional 한복 2010

Korean Traditional 한복 2010

Autumn in my heart 2010

Autumn in my heart 2010